Usch...

blääh vilken dålig updatering meen det har hänt mycket i mitt liv nu så jag berättar dag för dag :D

Jag börjar med


Lördag:

Jag hade Spirit på ridningen :D 

Fast jag valde sist så jag fick typ en jättebra ponny :D

Han var lite strtig och så men det gicck jättebra :D

nöjd som tusan ♥

 

Söndag:

Filippa kom på morgonen och vi åkte till botkyrka med mamma och papppa för att  vi ade cafeterinan :D

Jag passade på att sköta Grynet och filippa hjälpte till :D

Och vi satt på PG asså en stooooor häst täcket!  ;o

Stoolta små tjejer asså ;P


Jag följde me filippa hem och sov över hos henne för att på måndagen skulle vi ju på ridläger!!! :D


Vi somnade typ kl 12 elr nå :P


Måndag:

Jag vaknade typ kl 8 och filippa vaknade kl 9 :P

Vi åt frulle och satt typ vi datan och sen kl 11:30 kom filippas mamma och skjutsade oss till stallet :D

Ridlägret började kl 2 :)  så vi var där ganska tidigt. :D

vi hoppade hinder och sånt innan ridlägret ;)

När ridlägret började fick jag veta att jag skulle ha Olympia :)

Jag gick o borstade och sadlade henne :)
vi gick ner och byggde banan och sen gick vi upp o tränsade :)

Sen red vi ju :P

Det gick inte så jättebra men det kändes nog värre eftersom jag var trött ;(


Men när jag kom  hem va ja inte så glad :(


Tisdag:

Gör er beredda på ett lååångt eh... inlägg om tisdan :D

 

Men jag åkte buss till stallet så att jag var där 45 min innan ;)

Var inte så  nöjd med igår men skulle försöka igen :P

gjorde likadant som igår fast vi skulle hoppa idag så att andra gruppen tittade på lite :) elr skulle titta på...

 Filippa var snäll och ville hjälpa mig när jag skulle sitta upp och göra iordning  Olympia :D

Hon höll i henne när jag skulle spänna sadelgjorden, men helt plötsligt började hon backa.
Vi tänkte bara att hon var lite tjurig för att vi spände sadelgjorden men icke sa Nicke!

Det var inte oss hon var arg på utan Goldie som stod bredvid.
Hon backade ju (asså lite snett)  och sen så stöttade hon i goldies rumpa!
Då kom utbrottet!!!
Hon stegrade sig och var jättenära oss när hon landade,
hon började sparka på goldie och goldie sparkades tillbax.
Goldie försökte  typ att backa men Olympia fortsatte så att goldie var tvungen att kämpa imot!
Mickan kom (ridläraren som vi hade på lägret :D) och började klappa händerna och vifta för att dom skulle sluta men det funkade inte!
Det var INTE lek det var slagsmål!

Jag  och filippa vart typ rädda och sprang längre bort!

Till slut slutade dom och olympia travade iväg och mickan fångade henne,
jag fick hålla henne när mickan kollade om hon hade gjort illa sig men det gjorde så himla ont för henne!
Jag fick leda upp henne till stallet medans Elin och Jessica hämtade en ny häst åt mig...

KONJAK! <3  

Goldie verkade inte ha gjort illa sig men typ 15 minuter efter att alla var klara och hade börjat rida(jag red ju konjak och det hade tagit kanske 10 min att fixa allt efter bråket, med konjak och olympia) så var goldie oxå halt visade det sig! så då fick dom gå upp med henne och och hämta kaluha <3 :P
Det tog kanske 15 minuter till innan lektionen verkligen kunde börja :P


När vi väl började hade vi  kanske 30 minuter att rida.
Konjak var ganska seg och hela lektionen gick inte alls bra ;(
Det gick inte så jättebra för någon tror jag men men...

Jag var vääldigt orolig sen för Olympia och goldie senare...

Filippa följde med hem och sov över :)

Vi drev med typ alla på facebook ;D
det va jätteroligt! ;)

Onsdag:

Sist dagen på ridlägret :(
Jag och filippa vaknade kl 9 och åkte till stallet kl 11:15 med bussen ;)

när vi kom dit gick vi till cafét o åt superdupermegagoda pankakor :)
Men dom servarade oss värsta lyxigt :D
senare när vi kom tillbax hoppade vi hinder :D
 yeeeeeeey :) jätteröligt xD

Mycket senare när mickan o alla andra hade kommit så sa mickan att olympia var jättesvullen på benet!
o de va hon! goldie hade  värsta såret på benet!
det blödde jättemycket :(
O vet ni, Mickan en ridläraren sa att det var det värsta slagsmålet hon någonsin sett!!
Och hon har hållt på me hästar i hela sitt liv! :o

Sen borstade alla sina hästar och vi gick ner till ridhuset och byggde banan vi skulle rida !
den va jätterolig! :;D

Såhär gick den till:
Trava över bommarna, ta ut svängen och sen skulle man rida imellan två bommar i skritt och efter det red vi slalom med en hand, red en annan mycket svårare slalom med 2 händer, hoppa ett jättelågt hinder (:P) och red ett halvt varv på volten, fattade galopp i mitten på volten och galopperade in i måååååååååål :D

Superrooooligt!

vi gick upp o  sadlade o tränsade :)
sen gick vi ner o skulle rida.

och på läktaren såg jag pappa och wille ;)
jag vart jätteglad att dom kom o tittade på :D
men det gick jätte bra att hoppa konjak och rida banan ;)
han var kanske lite pigg men det var  bara rooO0oOOoo0ligt!
sen när vi ridit klart tittade jag på andra gruppen :)
sen åktejag hem :P
asså efter jag tagit väääääääl hand om KONJAK <3

 Torsdag :

vi hämtade filippa tiidigt på morgonen och åkte till boda borg :)

Vi åkte dit med hela familjen Filippa och Matte :P (:
nu orrkar jag inte blogga mer men vi klarade alla banor förutom 3 o0ch ggrabbarna klarade alla förutom 1 (!) ;o

men vi hade jätterooolligt!

Idag;

Idag är ja jättetrött eftersom jag har anstränt mig 6 dagar irad! :O

 

men vi åkte och handlade :D

köpte massor av kläder men har mest slappat! :D

 

 

Men nu ska vi äta :D

 

 

Hejsvejs // Hanna <3


Kommentarer
Postat av: marre

söt blogg! :)

sköter du grynet? :)

2011-03-05 @ 21:56:03
URL: http://elfsoe.blogg.se/
Postat av: Madde

SV; Ja det var betydligt bättre igår (söndag). Hon fällde inte alls lita mkt som förr då man kunde dra handen över hennes rumpa så fick man västa hårtussen :P

2011-03-07 @ 10:10:30
URL: http://mylook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0